Radiocom er nu ISO 9001:2015-certificeret

ISO 9001:2015

RDK_ISO9001:2015Hos Radiocom Danmark er vi meget stolte af, at vi er en ISO 9001-certificeret virksomhed. Det har vi faktisk været siden 2013, men nu kan vi kalde os certificeret iht. de seneste krav i ledelsessystemstandarden for kvalitet, ISO 9001:2015.

Hvad er ISO 9001:2015 for en størrelse?

Kort fortalt, så er ISO 9001:2015 “et stærkt ledelsesværktøj til forretningsudvikling og optimering“. Det lyder ganske enkelt, ikke..?! ISO-systemet er en kvalitetsstandard, der bruges af over en million virksomheder og organisationer i mere end 170 lande. For mange er ISO lig med sikkerhed for kvalitet og effektiv styring samt en struktureret kundedialog. ISO-systemet går hånd i hånd med andre lignende systemer, som fx LEAN, six sigma, business process reengineering, balanced score card og activity based costing. Derfor: ISO 9001 for kvalitetsledelse angiver, at Radiocom, som virksomheden har klare definitioner for processer, værdier, løbende overvågning og evaluering.

5 grunde til at Radiocom gerne vil arbejde med ISO 9001:

  1. Det er et effektivt redskab i den globale samhandel
  2. Det er et fælles sprog og en fælles tilgang til kvalitet på tværs af landegrænser
  3. Der er forventninger og krav i markedet og fra vores kunder og samarbejdspartnere, om at vi er ISO-certificerede
  4. Det er et godt værktøj til løbende forbedringer
  5. Det er et godt værktøj til optimering af processer og øget effektivitet og produktivitet

Hvilken værdi har det at være certificeret i henhold til ISO-9001?

Dansk Standard har spurgt 450 ISO 9001-certificerede virksomheder om værdien af ISO 9001. Resultaterne viser at:
  • 70% mener, at brugen af ISO 9001 i nogen eller i høj grad har bidraget positivt til virksomhedens resultater
  • 64% har i høj eller nogen grad styrket virksomhedens konkurrenceevne
  • 78% har i nogen eller høj grad oplevet forbedret kvalitet i produkter og services
  • 6% oplever i nogen eller høj grad reduktion i kundereklamationer
  • 78% oplever i høj eller nogen grad øget kundetilfredshed
Kilde: Dansk Standard